Tuesday, November 28, 2006

Dulu Kami Ngedet

Dulu. Kami ngedet. Entah yang keberapa ratus kali.

Aku belanja comey makan sushi. Buat pertama kali untuk comey. Sushi telur salmon pilihan comey. Sushi unagi pilihan aku.

Comey makan sushi telur salmon, aku makan sushi telur salmon.
"Emmmm, sedap!" Kata comey.

Comey makan sushi unagi, aku makan sushi unagi.
"Emmmm, sedapnyee!" Kata comey.

"Tahu tak unagi tu apa?" Aku bertanya
"Entah." Ringkas comey jawab

"Sebenarnya unagi tu.... belut..." Aku.
"Eeeeyak! Eh ye keee ni? Errrr, saya rasa nak muntah la." Comey loya.

"Eh, eh, eh, bukan. Unagi tu bukan belut, hehehe." Aku bohong sunat.
"Oooo, lain kali jangan tipu tau, geli. Nanti muntah." Kata comey. Antara percaya dengan tidak jawapan aku.

hik hik

16 comments:

INDERA KENCANA said...

Yang diletak tuna mentah tu, masih dipanggil sushi juga ke..??

Sastri said...

sas tak reti mamam sushi nih... kalau yg goreng tempura tu ok la... tu pun wat sendiri...

zwitterion said...

bohong sunat tu..hehe..

BooK said...

best je mkn belut pun. kan?

kel@mbu said...

laksa kuah belut pun orait.. :)

Sikenit Comel-AminBakish said...

gitu rupanya cara nak makan belut.. kena tipu dulu.. haha :D

kingbinjai said...

ha ha dude, dia tak baca kah?

kemat said...

nanti aku bagitau comey hang tipu dia..

Pa'chik said...

Pompuan selalu suka 'belut'. tambah yang dah ada 'sarang'.

Anonymous said...

pa'chik: kau mencarut ke?

esis: haha, bijak siot kau menipu. taulah muka baik, haha.

tuan tanah said...

unagi? usagi saya taulah.

zino said...

tak geti macam mana nak oder shushi ni hehe

Anonymous said...

sushi.. my peberet... aku bagitau comey ko tipu dia.. hahaha...

esis said...

INDERA KENCANA...
itulah sushi paling tak best aku pernah rasa. tapi setau aku yang tu tak halal sebab isi tuna mentah tu direndam dalam sake.

Sastri...
sebagai pakar memasak kamu juga perlu tahu buat shushi hehehe..

zwitterion...
untuk kebaikan, kalau muntah kan lebih teruk...

BooK...
best.. dah potong2 mana nampak rupa belut lagi...

kel@mbu...
wow aku tak pernah rasa lagi. tapi aku pernah dengar orang kata best. laksa feveret aku tuh :)

Sikenit Comel-AminBakish...
bukan tipu. tapi tak mahu comey aku tu muntahh.

kingbinjai...
hari2 baca. emmmm

kemat...
dia dah tau dah nihh..

Pa'chik...
ko melucah eiikkk?

amanitium...
wow muka baikkkk.. ye ker?? hahaa tapi hati pun mau baikk.

tuan tanah...
usagi tu apa?? nanti aku tanya rudi haha

zino...
kamu pegi Hypermarket. amik je mana yang ko suka... kalo pegi sushi king, bawak la duit banyak sikittt.. haha mahalll

Orochi...
jangan nak mengarut nak kasi tau. haha. dia dah baca nihhh... lagipun ko kat kuala selangor kannnn.

rudy bluehikari said...

unagi bento..unagi zushi..unagi jiru...semuanya kegemaran aku! sedapnyaaaaa! bila nak belanja aku plak? belanja comey jer mana aci.

esis said...

rudy bluehikari ...

Dato'! sepatutnya ko yang belanja kau. hehehe