Monday, January 08, 2007

Hitler dah bilang...

Penipuan secara terang-terangan mudah dipercayai oleh rakyat. - Hitler.


1. Walaupun ramai yang mengeluh dengan kenaikan itu tetapi mereka sedar kenaikan tol itu adalah perlu kerana mereka mendapat kemudahan infrastruktur kelas pertama.

2. Bagi pihak kerajaan pula, kenaikan itu akan membolehkan wang subsidi ke atas kadar tol yang ditanggung oleh kerajaan selama ini dapat dikurangkan dan penjimatan itu dapat digunakan untuk faedah seluruh rakyat.

3. "Sebelum ini, menerusi beberapa langkah penstrukturan semula dengan beberapa syarikat konsesi, kerajaan telah menanggung beban dan kita bayar beberapa juta ringgit bagi pihak rakyat." - Samy Vellu

**Utusan. KLIK1, KLIK2, KLIK3. **GEMPAR!!


Penipuan secara terang-terangan mudah dipercayai oleh rakyat. - Hitler.

17 comments:

zwitterion said...

tipah tertipu bang..hehe.

kemat said...

kamu2 marahkan kerajaan naikkan harga rokok, tapi kamu2tetap hisap jua, kamu2 marahkan kerajaan naikkan petrol, tp kamu2 beli jua kete baru di akhir tahun, kamu2 marahkan kerajaan naikkan tol, tp kamu2 lalu juga di jalan yg sama..

kamu2 yg tertipu..tp kamu2 jua yg masih membisu..tetap begitu

Anonymous said...

Sebenarnya, kalau kata duit tu, masuk ke kantung KERAjaan, memang tak kisah sangat pasal, ujung-ujung duit balik semula kat kita (hanya berlaku jika kerajaan jujur ya), tapi ini hanya pergi ke saku-saku TAIKun-TAIKun yg jahat itu. Negara tak dapat apa.

sinaganaga said...

Tipah tertipu....

esis said...

zwitterion...
ehhh sapa yang punya dialog tu?? shiela majid kan??

kemat,
kamu ada pilihan lainkah?

Pa'chik ...
taikun tu apa?? hehe

sinaganaga...
apa projek sindikit soljah terbaru? HEHE

Anonymous said...

kita gulingkan mereka!

neeziee said...

jalan lama kan tak kena tol?

Anonymous said...

haha..
kalau penipuan secara gelap-gelapan seharusnya tidak dipercayai oleh rakyat..
erk..
betul ker?

Anonymous said...

haha..
kalau penipuan secara gelap-gelapan seharusnya tidak dipercayai oleh rakyat..
erk..
betul ker?

Anonymous said...

Kambing boer kat sebelah tu senyum je dengar kita komplen pasal tol naik.

Berani dia ketawakan kita!!

Sikenit Comel-AminBakish said...

sadis..

blackpurple said...

Ha ha ha... Kita masih boleh mengangguk kepala dan ketawa walaupun di tipu hidup-hidup...

Mari kita ramai-ramai ketawakan diri sendiri....

13may said...

hahaha....
itu namanya penipuan psikologi...hahahaha...

esis said...

kingbinjai...
oit oit cakap biaor bertapiss.

neeziee...
jalan lama yang mana tu?

Orochi...
haha..

Jiwa Rasa...
hahahaha kambing tu nak kena sembelih.. berani dia!

Sikenit...
huhuhu

blackpurple...
oooo baru aku dapat perkataan yang paling sesuai

"ditipu hidup-hidup"

13may...
propaganda tu.

Azhar Ahmad said...

Tapi siapa beranai berkata di parlimen? Hanya Lim Kis Siang dan Nik Aziz jer kannn

Anonymous said...

Bahana terasa bila ianya menjadi isu. Kalau tak semuanya membisu
Mudah sangat lesu
--->Bila janji menjadi palsu
Marilah berpusu-pusu
"Ketuk kepala mereka dgn pasu".
bolehkah @ beranikah begitu??

Ronin said...

EH? Pemimpin No 1 Malaysia ikut mazhab Hitler rupanya.. bukan Islam Hadhari ka?