Wednesday, August 30, 2006

Butter masih relevan

Ini REFORMASI ekonomi.
Siapa kata sistem ekonomi kapitalis adalah sistem perdagangan paling efektif?? Reformasi MERDEKA.

Aku kata, sistem tradisional (barter) masih relevan untuk mengurangkan inflasi. Juga untuk meningkatkan nilai tabungan dan nilai beli anda serta jumlah koleksi buku anda. Permintaan dan penawaran tak perlu dinilai dengan duit lagi. Nilaikan dengan "suci hati" sahaja.

Jadi,

SIAPA LAGI NAK BUAT SISTEM BARTER? DIPERSILAKAN.... (^_^)

MAAF... buku "Permata Yang Hilang", "Panas-Panas Kuala Lumpur" dan sealiran dengannya tiada nilai untuk sistem tradisional ini. Saya Naif. Hahaha.

Kami telah praktiskannya. Silaturrahim terjalin....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
atoch smart wrote:
Salam.
Ada setuju kalau mahu tukar buku
Kau bagi aku GOBLOG
Aku bagi kau BUKU PELANCONGAN JOHOR (glossy paper)
Hehehehe...
attoch
013-77xxxxxx

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
rie esis wrote:
OK no problem,,,,
kasi alamat ko..
alamat aku:
MD.(esis),
TAMAN DICAPRIOS,
43355 SERICINGPENG,
SELANGOR.
esis: 012-29xxxxx

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
atoch smart wrote:
ok cantek...
Ni alamat aku
Pulau Angsa
Tmn Puncak Perdana
40150 Shah Alam Selangor.
Hari Jumaat aku pos kat hang. Hehehehe.
Selamat Hari Merdeka

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
rie esis wrote:
okeh, aku jumaat jugak pos kat hang.
selamat hari merdeka!!!

25 comments:

blackpurple said...

Kalau makan roti, aku tak suka letak butter.... aku lebih suka letak kaya....

Sastri said...

Sas kalo wat kek atau biskut, mmg akan gunakan butter, tak penah guna marjerin...

13may said...

aku lebih suka makan roti cicah ngan gulai...sempoi sempoi...

neeziee said...

ada lamat tu.leh pos surat berantai ke rumah attoch.hahaha.

esis said...

blackpurple,
jem straberry dengan butter lagi sedap la bro. nyam nyam

Sastri,
pandai wat kek. boleh bisnes raya nih. oder satu.

13may,
makan roti cicah kopi o lagi sedap. lalalala

neeziee,
silakan-silakan. tu tujuan aku. hahaha

Sastri said...

sis, biasa kek mmg ada amik tempahan... tapi tgk masa la... tahun ni kalo lewat balik kpg, alamat takleh amik tempahan laa... my specialty is choc cheese cake... kat KL takde oven lagi la sis...

fiqroorganisma said...

peanut butter juga enak dengan roti gardenia =p

Sally said...

Buy Phentermine and Valium online. Lowest Price. Phentermine - Valium

Dhani said...

sistem barter atau kaedah tukar suka sama suka yang lebih popular dikenali dengan istilah "trade" adalah aktiviti yang sangat dipraktikkan oleh anak-anak punk/hardcore.


p/s:- dan ternyata masih ada "underground" dalam jiwa esis.hehehe.:).

Dhani said...

laaaa attoch duduk kat puncak perdana ke. dekat sangat dgn rumah aku tuh. jom lepak kat foodcourt depan kolej ITM tu. kita cuci mata. budak mass-comm duduk kat kolej tu beb.hehe. :P

ron97 said...

bagaimana jika aku tukarkan dengan buah kurma?

Azhar Ahmad said...

Mungkin juga, aku patut mencuba.

Sunan_Jati said...

Oit.... alaamak... citer bab mankan nie.. buat aku rasa lapor la plak...hehehh!

Sandra White said...

phentermine - health insurance - debt consolidation - home equity loans Nice comment.. I ll come back for sure :]

Lan Rambai said...

Alamat netul ke yg ko letak ni esis? Teknik nak dapat byk kad raya ek?hahaha

zino said...

kalau nak tukar barang tu biar le yg sama standard.. buku yg sama nilai ilmiah nya.. hehe

esis said...

Sastri,
boleh tukar dengan kek batik tak? hahaha

fiqroorganisma,
roti hi 5 pun sodap

Sally,
apa yang ko mengarut nih...

Dhani said...
hahaha, now u know...

ron97,
mariami aku makan yang lain tak main la. lalala

Azhar Ahmad,
Cuba??? cuba apa bro?

Sunan_Jati,
lapor? kalo petang2 ni pekena goreng pisang dgn kopok goreng + tea o. yum yum

Sandra White,
ni sorang lagi mengarut....

Lan Rambai,
kad raya aku suka. sila hantar? pssst sebenarnya aku suka dapat surat. jangan black mail sudah.

zino,
ko bagus la zino. tabik sikit!!
ha korang paham-paham le..

amanitium said...

nak tukar dengan buku je ke? dengan akak kedai buku taknak? heh.

Dhani said...

tukar dgn akak kedai buku? haha. menarik gak tawaran tu. tak nak ke sis? hihi. :P




p/s:- rasanya esis tak nak tuh. sbb kat tempat dia keje dah ramai cewek mantap! huhu.:P

kingbinjai said...

ooo kalo camtu kita tukar ngan buku teks tingkatan lima aku nak? banyak ada nie mau?

esis said...

amanitium,
akak tu buleh buat maid kat umah aku tak? lalalallaa

Dhani,
hahaha.orang lelaki ni, bila disuap hari-hari dengan coklat sedap. otak jadi imune. dah tak nampak muka cantik. yang nampak perangai buruk. haha

kingbinjai,
buku teks sekolah inggeris tahun 1957 ada? lalalala

Anonymous said...

wah! barter BUKU 'PYH'?

hahhahhaaa...... mcm2......tidak ke atoch dah lama diakadnikahkan?

--Naimisa--

attoch said...

Aku akan pos dua (2). Jadi kau perlu pos dua (2) atau lebih juga. Hehehehe. :D

sinaganaga said...

Kalau kau buku Panduan Perbualan Suami-Isteri di dalam Kereta - hubungi OP. Ha ha.

esis said...

Naimisa
PYH buku geli2. hahaha geli aku...

attoch,
:D

sinaganaga,
oh ye ke. sekarang aku mintak... hahaha