Tuesday, August 15, 2006

100 ekor



Boer, Feral, Sannen, Jamnapari.
Wow!! 2 ekor jantan boleh mengawan 100 ekor betina. klik

34 comments:

kingbinjai said...

wah hebat tul jantan 2 ekor tu, ko kasi tongkat ali ke? hahahaha

selamay maju jaya beb!

Orochi said...

Tahun lepas.. aku pernah gak gi kursus kambing kaprima kat Melaka. Dia bagitau satu ekor jantan untuk 20 betina jer.. Mampus kang kambing jantan ko tu.. hahaha...
yang aku tau boer utk daging, saanen utk susu...

p/s: selamat maju jaya. btw, berapa kos kandang tu?

neeziee said...

mesti kambing nih hirup kopi jantan tiap hari nih.

ron97 said...

salah makan tu aku rasa

Lan Rambai said...

kambing jantan tu ada susu tak? mintak sikit.. hahaha

esis said...

kingbinjai,
tongkat ali + daun ketum.

hahaha

Orochi,
sebenarnya 1 ekor jantan 60 ekor betina. tp bukan tiap2 hari la. manusia lagi hebat apa.

kos? belas-belas riban gak. huuuu

neeziee,
mesti.... hahaha

ron97,
haha aku tambah daun ketum.

esis said...

Lan Rumbai,
maksud ko air many ke.. hahaha

kemat said...

terpukar dengar citer kehebatan kambing boer jantan..betul2 jantan...terbukti kejantanan

zino said...

lawa kandang tu..

sekor servis utk 50 ekor.. betul2 jantan tu hehe

esis said...

kemat,
bro, minum kopi jantan...

zino,
servis mesti power.. nati muka masam

zwitterion said...

semoga berjaya ternak kambing scr besar-besaran..

JBM8141 said...

uih lagi besar dari rumah aku....

awan said...

bukan calang2 nih.

ontahsapo said...

itulah namanya kambing....

esis said...

zwitterion,
aminn.

JBM8141,
:)

rulan awan,
kambing jantan begitulah penangannya.

ontahsapo,
hahaha. agak-agak orang jantan boleh tak?

ontahsapo said...

esis, ada tender suplt boer kat mardi, kau ada byk tak? aku boleh rickie2 tender ni...

sinaganaga said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sinaganaga said...

dahlah handsome... tauke kambing pula tu... gadis manalah yang tak tersungkur, alahai!

Sastri said...

family belah mak pun tgh cuba2 nak usahakan bela kambing ni... Sas tak penah p lagi tgk... Tapi tak byk rasanya, beberapa ekor jer baru...

blackpurple said...

Pergh..cantiknya kandang kambing...bertuahlah kau kambing dapat bertuankan esis... he he he..

amanitium said...

pergh~ kuat gile kambing kau, tp masih kurang sket berbanding aku. haha.

esis said...

ontahsapo,
Tq bro, hehe aku takut kambing boer xcukup banyak utk diorang. campur2 banyaklah. hehe

sinaganaga aka bro soljah,
aawwwwwww maluuuu....

Sastri,
kat ner tu. good luck.

blackpurple,
hik hik hik.

esis said...

amanitium,
1 lawan 50, bukan satu hari dude. lemah lutut kambing aku membelasah dalam satu hari.

kering air...

maksud aku air peluh. hehe

Op said...

wa ganas tu!

esis said...

Op,

bak kata ontahsapo, itulah namanya kambing.... hahaha

Jiwa Rasa said...

petang-petang ni kalu pekena `lamb chop' sedap ni...
:)

Sikenit Comel-AminBakish said...

bagus bela kambing ni.. ikut sunnah ye tak??

Sleepless in Gelugoq said...

waaa bagus bagus. kenduri nanti boleyla beli 2 ekor dapat free sekor ye. ala..harga kawan2 ek esis.
;)

esis said...

Jiwa Rasa,
waaaa. meleleh air liur ni.

kenit,
eh sunnah ye.. aminn

Gelugoq,
diskaun boleh. hahaha

Fasafanu said...

Nak tanya sikit, kambing-kambing tu ko jual kat mana kalau dah "cukup baligh". Mana lebih sedap, kambing malaysia asli ke kambing-kambing baka impot ni?

esis said...

Fasafanu,
jual seluruh malaya. hahaha. sedapp? bergantung pada tekak seseorang. tapi aku sama aje rasanya.

Fasafanu said...

Laaa... maksud aku, kau jual kambing ni kat pasar ke, kat restoran ke atau kat pemborong buah pada musim buah ni. Sesaja nak tau sebab aku ni memang suka makan lamb chop....

esis said...

Fasafanu,
hahaha. oooooo, sebenarnya aku jual kat kandang aje. ataupun kalo ada orang tempah aku hantarlah kat tempat orang tu. ko nak tempah? email la kat aku... hahaha.

Anonymous said...

Best regards from NY!
» » »