Wednesday, October 11, 2006

Spesis Dijangka Pupus

Hari itu, 3 hari sebelum kita mula berpuasa. Aku berbangga. Aku tayang ke seluruh pelusok pejabat. Sejarah pejabat aku.

"Perhatian kawan-kawan! Puasa belum tiba, kad raya aku dah tiba."
"Aku dapat kad raya, bro."
"Kak, saya dah dapat kad raya."
"Woit, aku dah dapat kad raya."
"Budak-budak, saya dah dapat kad raya."
"Bos, dah dapat kad raya? Saya dah dapat."
"Apa kelas dapat sms raya."
"Kad raya ni, spesis-spesis yang dilanda kepupusan, bukan senang nak dapat."

Antara unjuran-unjuran riak aku ke segenap pejabat.

Walaupun kad ini datangnya dari C.K.L Auto Centre Sdn. Bhd. Kedai servis kereta aku di Wangsa Maju. Siap dengan sampul duit (sampul angpau) di sekalikan dengan kad raya. Hahahaha. Peduli apa aku....

Pertanyaan aku pada sorang mamat yang perlekehkan keriakkan aku.

"Kamu dah dapat kad raya? hahahahaha."

15 comments:

Azhar Ahmad said...

Nguahahahah... Riak betullll

13may said...

hahaha...aku pun dah dapat satu...dari kedai cermin mata:)

amanitium said...

aku da dapat satu dari kedai. aku bayar duit kat dia, pastu dia kasi kad raya dekat aku. haha.

kingbinjai said...

laaa aku seminggu puasa dah dapat dah

blue_cherry said...

Waaa, aku juga yg tak dapat [lom lg] tp tak per.. nanti dapat siap ada music tau.. huahahaha.

Angpau kosong erk? Kiter ada lg banyak..

hayad said...

ceh, itu pun nk kecoh. Aku dh dpt gak sekeping, tak kecoh pun,huahua

Lan Rambai said...

cheh.. kad raya kedai bagi punnak kecoh.. hampeh tul ko sekarang hahaha

esis said...

Azhar Ahmad,
hahahahahaaa

13may,
bagus... bagusss. mari sama2 kita riak hahahahaha

amanitium,
ok ok, ko pun boleh geng. marii riak. hahahaha

kingbinjai,
ko pun sama jugak. ko riak tak? hahahaa

blue_cherry,
tahun ni aku dah tak dapat ang pau. kena kasi angpau lagi adalah... waaaaaa

hayad,
sebab sekeping sama dengan aku. hahahaha. kalo dapat 2 keping ko riak punya. hahahahaha

Lan Rambai,
hahahahahahahahahahaha. jangan dengki, jangan dengki. hahahahahaha

Anonymous said...

boleh masuk muzium kad raya tu..

Sikenit Comel-AminBakish said...

bila pulak nak kirim kat org lain kad raya...

tuan tanah said...

e-card raya dikira tak?

kurekure said...

tawon lepas lagi aku dah dapat kad raye
tak heran pon
hahahah

esis said...

Orochi,
hahaha lawak la ko. eh betul jugak tu. pameran sbgai satu spesis yang bakal pupus.

Sikenit,
hahaha aku terima aje. kirim tak pandai.

tuan tanah,
soft copy tak kira. hard copy sahaja. hahaha

kurekure,
oooooo jadinya masa aku darjah 4 dulu pun dah dapat bro.. hahaha sekarang je aku riak. hahaha. tahun ni bro tahun ini. hahahaha

sinaganaga said...

Muerekekekekekeke...

sinaganaga said...
This comment has been removed by a blog administrator.