Friday, July 07, 2006

Digenggam hancur

Apabila menoleh keluar tingkap, hari tetap mendung. Namun petang Jumaat yang mendung ini tidaklah mempengaruhi jiwa. Jiwaku tetaplah damai di sini. Damai mengenangkan semula hari-hari ceria yang telah dilalui. Bagaikan mimpi. Bagaikan mimpi indah yang didoakan tiada penghujungnya. Ya, doakan tanpa penghujungnya. Doakan kami.

Menjadi insan bergelar suami sangatlah bermakna bagi lelaki. Jadi, berkendong-kendonglah nasihat yang aku terima daripada lelaki-lelaki ini. Lelaki yang bergelar suami. Semua nasihat menegaskan supaya banyak BERSABAR dalam semua tindakan. Namun begitu, nasihat Wak Deraman, lain daripada yang lain.

"Orang perempuan ni, jangan dipukul. Jentik pun jangan. Wak, jentik telinga isteri pun tak pernah. Sebab orang perempuan ni macam ta**. Digenggam hancur, digenggam hancur!!" Sambil menggenggam-genggam erat tangannya.

****Harap wanita di luar sana tidak berkecil hati dengan Wak Deraman. Psssst, buat pengetahuan umur Wak lebih kurang 86 tahun. Berkecil hati jangan.

13 comments:

neeziee said...

ahaks..cenggitu yer.bistu kena belai la **** tu.tanak hancur.huhu. (T_T)

gitartong said...

aduh wak. wak. patut cari perumpamaan lain.
****membela nasib perempuan2..

kel@mbu said...

aduss.. haruuu...

kingbinjai said...

hahahhaha

hana_kirana said...

tak kecik hati pun.. :D

zino said...

yg penting bertolak ansur dan iklas.. kawan zino ada petua.. hehe

zwitterion said...

stp orang ada pemahamannya yg tersendiri.tp bagaimana melaksanakan kan tu yg lebih penting..
psst...wak deraman ada petua awet muda tak?

blackpurple said...

SABAR itu kunci........

esis said...

neeziee,
belaian yang paling haluss. emmm

gitar tong, kelambu, king binjai & hana kirana,
huhuhuhuh

zino,
sabo & ikhlas boleh?

zwitterion,
petua sehat ada. nak?

blackpurple,
sabar sabar hehe

Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonymous said...

I find some information here.

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interestedhttp://indexmachine.info/2344.html or http://indexmachine.info/1041.html and http://neveo.info/1700.html

Anonymous said...

This is very interesting site... » »