Friday, July 14, 2006

Kalau saya...

Di suatu waktu senggang, di tempat mencari rezeki dua orang sahabat. Personaliti yang sama tetapi berbeza. Sama tetapi berbeza. Duduk berhadapan meja yang dipenuhi dengan bahan-bahan ilmiah. Mengangkat saranan kerajaan menjadi pekerja yang berilmu.

Hassan: Kalau saya, boring nak membaca!
Esis: Kalau saya boring, nak membaca.....

Kamu rakyat Malaysia sejati?

11 comments:

JBM8141 said...

khutbah jumaat tadi 'jadikan membaca satu budaya'

kau ada bagi khutbah jumaat ke hari ni?

kemat said...

aku cuba nak praktikkan semangat bulan membaca.. sebelum tido aku baca buku.. tp cepat benar rupanya aku tertido sambil baca buku nie

kingbinjai said...

aku,

kalau aku, boring nak membaca novel cinta

kalau aku boring, nak membaca cerita seram dan majalah chip

zwitterion said...

hassan dan esis; sama tapi tak serupa..hehe

teringat dulu2 kt sek asrama, susah nk lelapkan mata, sampai kena baca kamus supaya cepat pejam mata..

Lan Rambai said...

link ke saifulislam itu sangat berguna. terimakasih

esis said...

JBM8141,
hahaha, aku dengar khutbah je.

kemat,
buku.. ubat tido terbaik. hahaha


kingbinjai,
mesti ko baca URTV. eeeeeee geli

zwitterion,
baca dalam gelap?? eeee hahaha


Lan Rambai,
sama-sama. memang sangat berguna. sangat menarik.

Alpha The Kerastangan said...

Hobi aku memang membaca jadi tak kira bulan, aku tetap membaca. Anak aku pun aku ajar cintai buku (tapi aku rasa dah terover dah - dia asyik mintak baca banyak kali sampai aku nak baca buku apun takleh!)

neeziee said...

aku baca kulit buku dah tetido.

Anonymous said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonymous said...

I find some information here.

Anonymous said...

This is very interesting site... »