Thursday, March 01, 2007

Hoiiii..!

Aku gugup. Panik. Tidak semena-mena jari-jemari Iwandi membulusi celahan lima jemari aku. Digengamnya erat jemari kiri sambil lidah berbicara mesra.

"Cisss!!" Bentak aku dalam hati. Ingin saja aku tetak putus tangan itu.

Kawan-kawan dari Kuala Lumpur menjeling dan tersenyum penuh makna. Sedangkan di waktu yang sama, kawan-kawan Riau yang lain seakan-akan tidak kesah dengan perlakuan itu.

Mustahil mereka tidak nampak. Ada yang duduk, bertenggek, ada yang mencangkung. Alfian dan Azli berdiri. Kedudukan kami saling mengadap. Dalam satu bulatan. Mustahil mereka tidak nampak. Mustahil sungguh!

Aku melepaskan tautan gengaman jemari Iwandi secara terhormat.

Malam itu.

"Iwandi itu gay-kah? Petang tadi dia gengam tangan saya." Aku tanya Atid.

"Oh, saya nampak tadi. Hehe. Bukan.... itu sebagai tanda rasa persahabatan yang erat. Bukannya ada motif-motif dunia songsang.

******

Tapi. Kalau lelaki Melayu bertaut erat gengaman tangan, bagaimana?

"Hoiiii..! Nak kena panah petir......!!?" Jerit aku.

19 comments:

kingbinjai said...

dude, aku tak sangka....

Pa'chik said...

gay senyum dia lain sikit dari jantan biasa. haha..

kemat said...

er..aku cuak + takut baca citer pasal gay nie.. seram dude

wickedwitch said...

ui esis. pekabar? hihi setaun skali jer aku tanya kabar ko

esis said...

kingbinjai...
dude, nak kena panah petir?? hahaha

Pa'chik...
bro, ada pengalaman ker. haha

kemat...
tu baru cerita. belum kena lagi hahaha. harap2 dijauhkannn

wickedwitch...
baikkk. makin sihattttt

kel@mbu said...

hahaha..
kalau salam erat2 pun byk maknanya..

skidg8 said...

errr...gay?

skidg8 said...

errr...gay?

Sastri said...

LOL... adeh... tingin nak imejin muka Esis masa tangannya digenggam erat oleh jejaka itu... keskeskes...

zwitterion said...

haha..ko takut ye?

esis said...

kel@mbu...
uihhh ye ker??? alamak.

skidg8...
bukan aku!

Sastri...
tapi yang pasti tetap hensem. hehehe

zwitterion...
maunye tak! uihh takut aku. takut dipanah petir.

blackpurple said...

Ha ha ha. Kalau aku dah tak khusyuk dah nak bersembang... Geli geleman...!

Fuad said...

Persahabatan yang erat.. 'sambil lidah berbicara mesra' haha.. Korang tido satu blek ke?

esis said...

blackpurple...
lepas tu aku pegi basuh tangan. hahaha.

Fuad...
ko gila. nak kena panah petir?? hehahaha

rasso said...

wow!
intim gitu.... :D

nUr@dDeEn said...

hehe . . tau plak takut kena panah petir. Lain kali buat lagi benda tak senonoh tuh, huh! Nak kena panah petir!!!!! [gantikan watak itu dgn gay]

esis said...
This comment has been removed by the author.
esis said...

rasso...
oit, oit apa ni. hehe

nUr@dDeEn...
bawak mengucap-bawak mengucap.. hehe

rudy bluehikari said...

apasalahnya salam bertaut erat? kalau ukhwah dibaja dengan iman.insyaAllah yg songsang tertolak.:)