Monday, March 26, 2007

Cinta Bayangan Matahari & Bayangan Bulan

Suatu ketika dahulu, makhluk manusia adalah sangat istimewa. Salah satu keistimewaan manusia adalah kerana mereka tidak membunyai bayang-bayang.

Walaupun begitu, bayang-bayang tetap wujud. Namun ia merupakan makhluk lain yang terpisah daripada manusia.

****

Semua makhluk lain tahu bahawa, Bayangan Lelaki Matahari tinggal di atas Gunung Berantai. Ia sangat angkuh dan sombong. Namun setiap malam ketika bulan mengambang, seluruh lembah akan diselubungi kepiluan. Ini disebabkan bunyi tangisannya yang kesunyian.

Di Lembah Beroleh pula, menginaplah Bayangan Perempuan Bulan yang sangat baik hati. ketika bulan muncul, dialah makhluk yang paling gembira. Namun dia akan memendamkan perasaanya itu kerana kasihankan Bayangan Lelaki Matahari.

**Penatlah aku buat cerita ni. Nantilah aku sambung kalau rajin... hehe.

8 comments:

Sastri said...

laaaa... bersambung plak... tgh syok baca nih...

Pa'chik said...

bayangan lelaki matahari tu mesti tak suka kalau bayangan perempuan tu datang bulan.

kingbinjai said...

cisssssssssssssssssssss!

aL said...

best r blog ni, heh..

p/s: hmm.. terbayang suatu pembayang yang dibayangi bayang bayang..

zwitterion said...

jgn nak pi bertapa, baru nak sambung..hehe

pa'chik tu, bkn main lagi dia..haha

esis said...

Sastri...
teheheh

Pa'chik ...
ayakkk hahaha betul betull

kingbinjai...
bro projek apa critee

aL...
apa yang kamu bayang. hahaha

zwitterion...
haha tehehe macam tau-tau je

Strawberryz said...

cis penat aku feeling2 dah abih lak citer. hehe.

[fakapunch] said...

:)

aku suka penulisan hang dude.