Saturday, September 23, 2006

Cita Changlun Ke Danok

"Sempena Rampasan Kuasa Tentera, Di Thailand."

Dulu, kami ada program di UUM. Bosan. Kami lari daripada program tu. Hajat hati aku dengan Pet nak pegi Thailand. Dah dekat kata orang. Dari UUM pun dah nampak pagar sempadan.

Kata orang lagi, kami boleh pergi ke sana dari Pekan Changlun. Dengan berkobar-kobar, aku dengan Mat Pet bergerak curi-curi ke Pekan Changlun. Alah, 15 minit aje.

Kami makan dulu kat situ sebelum ke stesyen teksi. Kata orang lagi, kat sana makan susah. Kotor. Dalam otak aku. Orang sana makan ular, ulat gonggok, kala, dan semut. Eeeeee.

"Pak cik, nak pergi seberang boleh hantar?" Pet.
"Boleh, hangpa nak pi mana?" Pakcik teksi.

"Pekan terdekat apa kat seberang sana?" Aku.
"Emmm Danok. Hangpa nak pi Danok?" Pakcik teksi.

"Apa yang ada kat Danok tu pakcik" Aku
"MAK dengan BAPAK hang ja yang takdak tang sana." Pakcik teksi sambil tersengih.

Aku menerawang yang bukan-bukan. Aku dan Pet tersengih kesurupan.

19 comments:

kingbinjai said...

ha ha ha

dude, selamat berpuasa

Editor said...

tapi Tuhan ada di mana-mana.

haha.

Selamat berpuasa

Sastri said...

ske jawapan pakcik teksi tu... keskeskes...

selamat berpuasa Sis... semoga ibadah kita diberkatiNya...

amanitium said...

kau dapat apa kat sana? anak? haha.

KAMATO said...

Selamat menjalani ibadat puasa

fiqroorganisma said...

heh, selamat berpuasa

13may said...

kah kah kah....

Selamat mengawal nafsu di bulan posa:)

neeziee said...

pakcik teksi tu patut ada blog satu.hehe.

zwitterion said...

away tak habaq mai changlun..kalau tidak sy belanja mkn..

kemat said...

bro..
apa yg hangpajumpa ape kat danok tue

blackpurple said...

Dapat jumpa Jeneral Sonthi Boonyaratglin tu ..?

Selamat erpuasa...!

ontahsapo said...

yer lah tu...

Lan Rambai said...

Hahaha... dekat2 nak posa ni, lawatan ko ke danok yang diingat? hahaha

mrkay said...

haha.. jawapan pakcik teksi tuh sangat ringkas dan padat... amik ha.. sungguh mendalam.. :D

Sikenit Comel-AminBakish said...

ko menerawang ke Danok le tuh.. seberang tak??

esis said...

kingbinjai,
yup. puasa mesti

Editor,
ya betul... hahaha

Sastri,
hahaha. amin

amanitium,
woit.. woit aku suci..

KAMATO,
sama-sama lah kita

fiqroorganisma,
haha

13may,
nafsu malam aje terbit.. siang hilang.

neeziee,
hahaha. ko ajar dia create satu. power...

zwitterion,
haha. murahnya hati kamu. kirimkan saya kurma yusof taiiyoo sekotak boleh?

kemat,
jumpa? mana ada jumpa. aku cari. hahaha

blackpurple,
kudeta yang berjaya oleh jeneral islam.ko nak join sekali?

ontahsapo,
ha ah... sedih aje bunyinya...

Lan Rambai,
sempena kudeta aku ingat.. hahaha

mrkay,
terkesima aku masa tuh hahaha

Sikenit Comel-AminBakish,
menerawang kat situ ajelah. kesurupan. hahaha

soulof99 said...

Hehe... macam2 ada.... :P

Strozze said...

Eh, apa cerita tergantung ni...? Ceritalah apa yg berlaku kat sana..

oDja said...

dulu masa duk alor setar, aku pegi sana tiap tiap selang 2 hari... makanan kat sana sedap.. barang pun murah. karaoke pun best...