Friday, December 24, 2004

tak ada gambar lain ke.....

hari ni aku nak cari gambar budak perempuan melayu utk wat salah satu instrument utk research prof aku. cari kat internet... tapi bila taip je "foto, gambar, photo atau seangkatan dengannya". tapi yang banyak keluar kat search result gambar yang pasti xxxx. pening aku... takkan aku nak buka, nati jadi worm kat komputer baru aku ni plak :). (cuba korang taip kat search *gambar gadis, foto perempuan, gambar melayu*)
kadang-kadang aku pikir agaknya mentaliti melayu ni suka sangat sebarkan gambar xxxx atau cerita xx ni. cubalah sebarkan sesuatu yang berfaedah untuk kita semua.. supaya hati tidak hitam. agar masyarakat kita tak bercelaru. supaya dosa tak berselirat..
tapi tak dinafikan jugak memang ada gambar yang elok dan memang ada banyak kisah dan nasihat serta peringatan ke arah islamik.tak dinafikan.
*peringatan untuk aku dan semua

No comments: