Saturday, February 18, 2006

berhenti kerja ternak Kambing Boer

I.
Rasa macam nak berhenti kerja, buat ladang kambing kat kampung. Mesti ramai tak setuju. Tapi apa aku peduli. Ternak Kambing Boer ada prospek yang tinggi dalam industri makanan. Okeh, esok aku nak hantar surat berhenti kerja. Bela Kambing Boer lagi bagusss..

II.
Projek menternak Kambing Boer telah berjalan. Insyaallah kandang terbina dengan megahnya. Walau bagaimanapun, aku dengan adik aku telah memulakan langkah usaha ini dengan membuat pasaran menjual Kambing Boer (juga menjual lembu, biri-biri dan Kambing Kachang). Alhamdulillah perniagaan kami mula menunjukkan hasil yang baik. (update: 23.06.06)

III.
KAMI MENJUAL KAMBING BOER DAN HAIWAN TERNAKAN UNTUK DITERNAK SEMULA SECARA KOMERSIAL, KORBAN ATAU AQIQAH. Harga boleh dirunding berdasarkan harga pasaran dan kos pengangkutan. Segala pertanyaan, sila emailkan kepada; esis_rie@yahoo.com (update: 23.06.06)

8 comments:

silence said...

aku dok pikir le sapa la 'sesuka hati kau' ni. cari punya cari, engkau rupanya, esis. aku merantau kat sini la http://bad.fotopages.com

weh bagus tu bela kambing. patutnya umat Islam sememangnya control bidang pemakanan ni. market luas.

ron97 said...

bela kambing susah,
nak mandikan susah, mcm tuan dia jugak.

aku nak bela ayam kampung, tak bagi makan seminggu pun takdak hal lagi.

esis said...

silence: best la ko ddk sana. yesss kambingggg

ron97: kambing aku mandi pakai sabun dettol la. ayam ko mesti kurus.

Roul the breath taker! said...

hurm... nak berhenti kerja? there goes people yg pandai nak berhenti kerja... abis yg tinggl kat kolej ni nanti yg bodow2 jer lah..... nanti yg come up from here pun bodow2.. tak compatible and eficient to the industry......

don't you ever berenti! if you berenti... i will haunt you like forever hell......

hehehehehehehe...

adikmanja said...

esis nak ternak kambing?..sejak umur 18 adik t'p.k bisnes tu ..Insyaallah ada rezeki..mmg bnyak strategi&modal la kan..xkan sampai kena berhenti keje kot esis.slow2 la..bg org lain handle lu ke..tiap2 minggu esis balik la jenguk..xpuas lai student kat MIIM nak tuntut ilmu dr esis.

esis said...

roul & adik

jgn bimbang...
setiap yang tiada, pasti ada penggantinya. insyaallah yang lebih baik.

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » » »