Thursday, October 20, 2005

langit malaya mendung

Hari ini langit mendung, umpama mendungnya hati seluruh rakyat, mendung seluruh hati kita. Tapi mungkin tak semendung hati Pak Lah dan keluarga.... Al-Fatihah untuk arwah Datin Seri Endon Mahmood, Isteri Perdana Menteri.

***
pagi tadi 9.23 pagi
beep..beep*
beep..beep*

handphone aku berbunyi, datang msg yang tertulis:

isteri pak lah meninggal jam 7.55pg. bagi yang beragama Islam, marilah kt same2 sedekahkan al-fatihah kpd arwah. - a*** ,from z*** pro UPM

petang tadi 2.47 petang
beep..beep*
beep..beep*

handphone aku berbunyi lagi, datang msg yang tertulis:

Tun ghafar baba pula meninggal dunia tghari ini.Sama2lah kta sedekahkan AL FATIHAH. Amin..

tadi 3.27 petang
beep..beep*
beep..beep*

handphone aku berbunyi lagi sekali, datang msg yang tertulis:

a** td tipu. Kabar angin je. Bkn salah s** salah orang lain. .....(seterusnya tidak tulis di sini)..........

***
kasihan mereka yang kena tipu ni. termasuklah kami. aku yang dah forward terpaksa kasi msg yang lagi satu, supaya orang tak tertipu. ish ada jugak orang yang buat cerita tak betul pasal kematian nih... cuba kalau kena kat keluarga sendiri. mesti sedih.

2 comments:

monaSakti said...

dear esis..jgn forward2 laa bebenda camni.. bazir kredit jer.. kalau sah xpe.. kalaau x sah, camne? better keep it to ourselves, kan? that's only my opinion.. sbb kadang2 geram gak org bg sms x betul, then ada hati suh forward2 kan...hmmm

Anonymous said...

best regards, nice info »