Tuesday, October 04, 2005

di ambang Ramadhan

ntah apa kena dgn aku arinih. tak pose lagi dah macam nih...badan cam tak sehat jer, ntah apa yang aku pikir macam2. hati tak tenang macam selalu. kata cikgu kat sekolah aku dulu kalo nak tenangkan pikiran kita tgk air mengalir, kita tengok dedaunan hijau... yes masa tu sekolah aku tepi hutan. memang hutan lah. bukan belukar ye. kat pahang nuh. memang boleh tenangkan pemikiranlah. kompom. itulah sebabnye aku tgk gambar nih. ni gambar sungai kat kg aku. tapi masalahnya nih gambar! xdelah menenangkan pemikiran. selalu jugak aku dengar seorang Dr. ustaz beri kuliah dalam radio... antara yang paling aku ingat ialah cara camne nak tenangkan pemikiran... sama je apa yang dia cakapkan dengan yang cikgu aku cakap. tapi dia kasi sebab kenapa kita tenang pemikiran apabila melihat air mengalir, ikan berenang, dedaunan, pokok yang melambai, batu, pokok bunga dan sebagainya ciptaan Allah. sebabnya unsur alam ini akan doakan dan zikirkan untuk kita! (kalo tak silap yang aku dengo). oleh tu berzikirlah! jangan tunggu benda tuh berzikir utk kita. lebih-lebih lagi sok syaitan dah kena tambat. bulan Ramadhan, bulan puasa byk2 kanlah amal ibadat.....


SELAMAT BERPUASA SEMUA.....
INGAT!!!!!
JANGAN PONTENG PUASA DAN SEMBAHYANG FARDU
BAWAK-BAWAK BERHENTILAH MEROKOK TU!!
(untuk wanita & kanak-kanak bawah umur sahaja.HEHE)

2 comments:

Op said...

selamat berpuasa untuk kau juga geng :)

monaSakti said...

alahai esis..dah sehat?selamat bposa..kalu merokok, hentikanlah.. harga rokok pun dah naik..hehe