Monday, March 28, 2005

kuala sentul kampungku...


dah lama tak balik kampung nih.. rasa tak tentu arah pun ade. homesick? kot. ikutkan ati dah lama aku balik tapi adala macam-macam hal yang memang takdpt nak elak. dgn bentangkan proposal paper projek aku 8hb nih. jadi mesti prepare dulu kalo tak mampos aku kena hantam dgn laturer-latturer nati... peninnn. balik kampung pun ada hal gak.. hehe ada sesuatu yang ingin aku buat.. tapi apapun yang penting yng aku nak cakap kat sini.. bila balik je kampung hati aku jadi tenang. jiwa aku jadi bersih. sebab jumpa keluarga.... aku rasa, sebab merekalah segala-galanya bagi aku. ditambah pulak dengan menghirup udara segar kampung yang tidak tercemar, hawa lembah gunung berantai, angin tenang kuala sentul... betul aku cakap, kadang-kadang bila sampai je kat kampung aku..... aku mesti buka tingkap kete, bila aku hirup je udara segar Lembah Gunung Berantai ni..aku hirup puas-puas.. aku rasa suatu aroma yang begitu harum, segar, sangat segar.. sangat harum semacam ada wangiannya yang tersendiri...yang membuatkan aku takkan lupa bauan itu..bauan haruman sungainya, dedaunnya, gunung dan lembahnya, dan sekalian alamnya.. yang membuatkan aku makin terasa getaran rindu ini. kini..

3 comments:

Strawberryz said...

huih, chenor ni umah rommate aku nih. weh tagbod ko mmg dah ilang trus ke

elaira said...

waaaaaaaaaaaaaaa.... rindunya dengan hutan-hutan di pahang.... bila laa dapat meranduk rimba pahang lagi ek... mcm dah mustahil jer...

Anonymous said...

This is very interesting site... »