Monday, March 07, 2005

kem rimba tamu [KOM5217]

assalamualaikum....
semalam saya baru je habis wat kem motivasi budak-budak sekolah kat Kem Rimba Tamu, Batang Kali..kami buat nih pun atas sebab projek yang terpaksa kami buat utk kelas strategi komunikasi KOM5217, kelas Pak Rashid jabatan Komunikasi UPM master corporate comm. rupa-rupanya banyak manfaat pada aku bila terlibat dlm projek nih. sebenarnya sepanjang aku belajar nilah pertama kali aku terlibat projek-projek macam ni. masa aku digree kat UKM dulu aku byk terlibat ngan teater & penyiaran...jadi bagi aku, kepuasan yang aku dapat dari program ni lebih luhur. kepuasan utk membimbing budak-budak sekolah yang nakal ni supaya berfikiran jauh agar berjaya dalam pelajaran, lantas berjaya dalam hidup......... insyaalah.
penat tapi puas hati apabila pada hari terakhir tgk ada perubahan yang ketara pada budak2 yang kami motivate tuh.. form3 & 4 dari smk Syed Masyhur & smk Bandar Baru Batang Kali. tempat tuh fuhhhh best.... dengan sungai yang jernih dgn airnya yang manis, hutan yang damai hijau, udaranya yang segar & sejuk, alunan muzik bunyi-bunyian unggas dan deruman sungainya yang merdu. 3 hari umpama 3 jam cuma. buat kawan-kawan yang terlibat bersama, saya dapat rasakan kepuasan hati anda, begitu juga saya. lebih-lebih lagi apabila Pak Rashid sendiri memberi pujian cemerlang pada kita. lebih-lebih lagi ini sebenarnya menguji setiakawan kita, keikhlasan kita, kejujuran kita, keluhuran budi kita, kita kenal antara satu sama lain dalam waktu ini....apa perasaan dan tindakan kita apabila ada kereta yang cerminnya dipecahkan? van yang hampir diselongkar?kawan-kawan yang sesat/tak tahu jalan? mungkin dari sini kita kenal siapa diri kita sebenarnya.... itu yang lebih penting bagi aku... maafkan faroukh jika ada cetusan konflik pada anda. hehehe..

terima kasih banyak-banyak sahabatku, terima kasih kawan-kawan. doakanlah semoga adik-adik kita itu berjaya dalam pelajaran seterusnya berjaya dalam hidup. merekalah pemimpin masa hadapan! wassalammm.