Tuesday, August 30, 2005

.m.e.r.d.e.k.a...k.e.?.


situasi dalam sebuah bilik belajar

apa merdeka tuh : aku tanya
bunga api, enjoy-enjoy cam malam minggu, laggiiii... : student jawab
lagi apa : aku tanya lagi
en. r** tak kuar mana-mana ke malam merdeka : eh, dia tanya aku plak
kenapa mesti kuar malam merdeka, wajib ke? : tanya aku plak
ehhh messtiiiii, tgk bunga bunga api, minum-minum ngan kawan-kawan : jawab dia
tu ke erti merdeka pada kamu? : lagi aku tanya
tak.... ada yang lain : yang lain plak jawab
bebaaaasss : yang lain jawab plak
tu je ke makna merdeka pada kamu : aku tanya lagi
yang lain-lain tu cam dalam tv tu la hehe : jawapan mereka


merdeka ke kamu ni? : kesimpulan aku

5 comments:

Anonymous said...

ni anak murid spesies apa ni?Dah dewasa pun tak mau fikir dan malas fikir? Macam mana dunia sekarang..

esis said...

ni anak murid zaman sekarang...
itulah hakikatnya..
inilah event yang kita tonton saban tahun....dan inilah event yang mereka tahu saban tahun sejak lahir. jadi itulah makna bagi merekalah.

CIKGU said...

SEHARUSNYA TANGGUNGJAWAB KITA APABILA MENJADI IBU DAN BAPA ATAU KITA MENJADI GURU KEPADA PELAJAR-PELAJAR, KITA SEHARUSNYA MENDIDIK MEREKA DENGAN MEMBAWA DIDIKAN YG PENUH DENGAN ERTI KEMERDEKAAN..JANGAN HANYA MEMIKIRKAN KESERONOKAN DI MALAM MERDEKA DGN HIASAN BUNGA API,LAMPU LAMPI, KONSERT MONSERT, MINUM-MINUM, LEPAK-LEPAK..NAH INILAH HAKIKATNYA ANAK MELAYU..KITA HARUS MERUBAH ZAMAN INI..

Roul the breath taker! said...

Cik R** poyo lah.... ingat org tak dapat cari dia punyer blog!!! hehehhee... now your life would never be the same again.... hahahahahah

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »