Wednesday, June 15, 2005

Satu - Dewa

first time aku lama medengar lagu ni... memang best. lagu cinta... terasa betapa halusnya kata kata sang kekasih pada kekasihnya. suatu kisah cinta yang tidak mungkin. tetapi setelah aku hayati liriknya dengan mendalam.. aku sedar bahawa terdapat falsafah ketuhanan dalam lagu ini... contohnya "ku sebut namamu di setiap hembusan nafasku" bila aku faham aku jadi sebak, makin lama aku hayati lirik lagu ni makin sebak aku rasa.. sedar akan diri. sedar akan nikmat yang kita kecapi... dan seharusnya kita rasa bersyukur pada Allah atas nikmat yang kita terima ini. haruskah kita mengingkari nikmat ini???? sebutlah nama Allah disetiap hembusan nafasmu...


Satu - Dewa

aku ini adalah dirimu
cinta ini adalah cintamu
aku ini adalah dirimu
jiwa ini adalah jiwamu
rindu ini adalah rindumu
darah ini adalah darahmu

tak ada yang lain selain dirimu
yang selalu ku puja
ku sebut namamu di setiap hembusan nafasku
ku sebut namamu, ku sebut namamu

dengan tanganmu aku menyentuh
dengan kakimu aku berjalan
dengan matamu aku memandang
dengan telingamu aku mendengar
dengan lidahmu aku bicara
dengan hatimu aku merasa


1 comment:

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »