Monday, May 30, 2005

musim mengawan datang lagi

(aku pun nak bina masjid jugak...insyaallah )

semalam adalah antara hari yang penat.... apabila tiba musim cuti sekolah maka tibalah musim mengawan yang dinanti-nati olah pasangan yang yang menunggu hari pernikahannya... sabtu dan ahad adalah hari pilihan.

hari sabtu 28hb aku ada 3 jemputan kawin. 1 kat melaka (kawan aku kat U) tapi aku tak g sbb aku kat pahang ada kenduri gak. sori napi&nina. 2 kenduri plak kat pahang., satu kat kampung aku(tolong persiapan je) dan satu lagi kat jengka 4, makcik sepupu aku pun kawen.

hari ahad 29hb adalah hari yang kritikal, pagi tu aku tolong masak lauk kenduri kat kampung aku pastu dlm kul 10am aku begegas drive ke perak plak 2 kenduri kawen. dua2 tuh kawan aku. dah la dari karak sampai kl ujan. pas aku amik dia, aku gerak ke tapah perak dalam ujan gak dari kl sampai umah pengantin. dah la sesat beberapa kali. aku nih kalo peta g umah kawin salah memang aku hangin betul (bila aku sesat la)... sampai kul 4.30pm. tapi bila dah sampai dan dah kenyang makan lauk kenduri... baru sejuuuuk ati aku. heheh. pas tu dlm kul 5.30 gerak pulak ke hutan melintang,perak (roommate/klass mate aku kat sekolah kawen ngan cosmate aku kat U) dlm ujan gak tuh.. nasib baik peta dia betul.... aku tak sesat.tapi sampai kat umah dah kul 7mlm. pengantin dah rehat dalam bilik pengantin berkunci!!! cesss...baru kul 7mlm dah masuk bilik!! aku tau la hari dah gelappp.hujan plak tuhhhh.... nasib baik layanan istimewa utk aku ngan pengantin aku istimewa..siap ajak buka hadiah sekali tgk belah kek skali. siap ajak tido umah skali tu!

aku balik umah mlm tuh. sempat jugak dating jap kat restoran jejantas sg buluh jap hehe..bila sampai umah terus tido. . yang paling penting banyak jugak bunga telur ngan "berkat" diaorg kasi bwk balik hehehe. bley makan dlm kete. pandai taktik diaorang kasi aku lupa nak kacau yeeeeee...

moral yang aku nak kata, walaupun tak kena dgn cerita kat atas......

LUKIS PETA atas kad kawin tu biar betul2/tak salah/ada keterangan skit/senang paham. jangan biarkan kawan anda nih sesat sebelum tiba ke majlis anda (nati anda tak dapat hadiah aku!! hehehe).......